F.C Barcelona Fan Club

به وبلاگ هواداران دو آتیشه تیم بارسلونا خوش آمدید My Email: fcbarcelonafanclub@gmail.com

F.C Barcelona Fan Club

به وبلاگ هواداران دو آتیشه تیم بارسلونا خوش آمدید My Email: fcbarcelonafanclub@gmail.com

گزارش بازی فینال : بارسلونا - آرسنال

 

     بارسا قهرمان اروپا شد

 

 

چهارشنبه 27 اردیبهشت 1385 ( 17 May 2006 )، ساعت 22:15 به وقت ایران، ورزشگاه

استاد دو فرانس شهر پاریس، بازی فینال پنجاه و یکمین دوره مسابقات لیگ قهرمانان اروپا،

 بارسلونا 2 – 1 آرسنال        

 

یک شب رویایی و غرورآفرین برای بارسا و هوادارانش، قهرمانی بارسا در اروپا پس از 14 سال، چیزی که حق بارسلونا بود و بارسا به حقش رسید. بازی در ورزشگاه استاد دو فرانس پاریس و در حضور 77000 تماشاگر ساعت 22:15 به وقت ایران شروع شد.

 سیستم بازی دو تیم نشانگر بازی محتاطانه از دو تیم بود و همینطور هم شد دو تیم با ترکیبی دفاعی وارد زمین شدند. رایکارد هم فقط اتوئو را در خط حمله گذاشته بود و بلتی، اینیستا و لارسن را نیمکت نشین کرده بود، و در نیمه دوم دیدیم که هر سه را به زمین آورد و بارسا توانست نتیجه را عوض کند. شاید اگر این سه نفر از اول در میدان بودند بازی بهتری از بارسا شاهد بودیم.

در دقیقه 18 بازی پشت محوطه جریمه آرسنال اتوئو با لمان تک به تک شد و لمان مجبور به خطا روی او شد و در شرایطی که توپ به جیولی رسید و آن را وارد دروازه کرد داور خطا گرفت، در حالی که میتوانست آوانتاژ دهد و گل بارسا را قبول کند. به این ترتیب لمان کارت قرمز گرفت و از بازی اخراج شد. و ضربه آزاد را نیز رونالدینهو به بیرون زد.

در دقیقه 37 بازی ابوئه از سمت راست پا به توپ شد و در برخوردی که با پویول داشت خودش را به زمین انداخت و داور اعلام خطا کرد، به این ترتیب تیم آرسنال صاحب یک ضربه آزاد شد که هانری آن را به روی دروازه فرستاد و سول کمپبل با یک ضربه سر آن را وارد دروازه بارسلونا کرد.

در نیمه دوم سه تعویض رویایی را از رایکارد شاهد بودیم، آمدن اینیستا، لارسن و بلتی که روند بازی را عوض کردند و روی هر دو گل بارسا موثر بودند. اینیستا که بازی بسیار عالی از خود نشان داد و میانه میدان را از آن خودش کرد و روی گل اول هم پاس اول را او داد، لارسن که پاس هر دو گل را به زیبایی و زیرکی داد و در آخرین بازی خودش برای بارسا بسیار موثر بود، و بالاخره بلتی که گل دوم بارسا را به ثمر رساند.

دقیقه 76 بازی همه چیز مساوی شد، پاس اینیستا از میانه میدان به درون محوطه جریمه آرسنال با اشاره دقیق لارسن برای اتوئو همراه بود، اتوئو هم با یک کنترل با پای چپ یک ضربه بسیار دقیق و زیبا را با پای راست و از زاویه تقریبا بسته از بین تیر دروازه و آلمونیا وارد دروازه آرسنال کرد تا نتیجه 1-1 مساوی شود.

در دقیقه 81 بارسا مزد زحماتش را گرفت و به آنچه که حقش بود رسید زیرا که بازی کاملا در اختیار بارسلونا بود، حرکت بلتی از سمت راست و پاس او به لارسن با کنترل زیبای لارسن همراه شد، لارسن هم با یک پاس رو به عقب درون محوطه جریمه آرسنال دوباره بلتی را صاحب توپ کرد و بلتی هم با یک ضربه بسیار زیبا و دقیق و از زاویه کاملا بسته و از بین پاهای آلمونیا توپ را وارد دروازه آرسنال کرد. آلمونیا روی این گل مقصر اصلی بود و یک گل بسیار بد خورد. حرکت بعد از گل بلتی نیز بسیار جالب بود، او بعد از گل دستانش را به روی چشمهایش گرفت و گریه کرد بقیه بازیکنان هم به سوی او آمدند و بعضی نیز با او گریه کردند. والدز خدای خود را شکر کرد و رایکارد سر از پا نمیشناخت. به این ترتیب نتیجه 2 – 1 به سود بارسا شد و تا پایان بازی هم همین نتیجه باقی ماند و بارسا موفق شد قهرمان معتبرترین مسابقات باشگاهی جهان برای دومین بار شود.

 

  نکات قابل توجه :

از اواسط نیمه دوم باران بسیار شدیدی در ورزشگاه شروع به باریدن گرفت که تا اواخر بازی ادامه داشت، اما در پایان بازی باران به احترام بارسا متوقف شد تا مراسم اهدای جام براحتی و بدون هیچ مشکلی انجام گیرد و جشن قهرمانی بارسا به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

رونالدینهو در این دیدار بازی خوبی از خود به نمایش نگذاشت بخصوص روی ضربات آزاد که بسیار بد عمل کرد، البته نباید از نقش مدافعان آرسنال در مهار او براحتی صرفنظر کرد ولی این مدافعان از بقیه بازیکنان غافل بودند که همین امر باعث شد تا دیگر بازیکنان بتوانند بازی خوبی از خود به نمایش بگذارند و جبران کنند.

فرانک رایکارد یکی از چند نفری است که موفق شده جام قهرمانان را هم به عنوان بازیکن با تیم میلان و هم به عنوان مربی با تیم بارسلونا بالای سر ببرد.

لیونل مسی به این بازی نرسید و ژاوی هم نتوانست برای بارسا بازی کند.

ینس لمان دروازبان آرسنال که از بازی اخراج شد اولین بازیکنی در تاریخ 51 دوره برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان است که در بازی فینال اخراج می شود.

آندری شوچنکو مهاجم میلان با 9 گل زده آقای گل مسابقات لیگ قهرمانان اروپا شد.

مراسم اهدای جام نیز به زیبایی تمام برگزار شد و کارلس پویول جام را بالای سر برد. در پایان این مراسم خوان کارلوس پادشاه اسپانیا به همراه همسرش و نخست وزیر، خوزه لوییز زاپاترو و همچنین رئیس باشگاه خوان لاپورتا به کنار بازیکنان آمدند و با جام قهرمانی عکس گرفتند.

ساموئل اتوئو از سوی یوفا به عنوان بهترین بازیکن مسابقه انتخاب شد.

 

 

 بازیکنان بارسلونا :
والدز ، پویول ، مارکز ، اولگوئر ( بلتی دقیقه 71 ) ، جیولی ، فن برونکهورست ، ادمیلسون

( اینیستا دقیقه 46 ) ، فن بومل ( لارسن دقیقه 61 ) ، دکو ، رونالدینهو و اتوئو.

 بازیکنان آرسنال :

ینس لمان ، اشلی کول ، سول کمپبل ، کولو توره ، ابوئه ، گیلبرتو ، فابرگاس ( فلامینی دقیقه 74) ، پیرس ( آلمونیا دقیقه 18)، الکساندرهلب ( ریس دقیقه 85 ) ، فردریک لیونگبرگ و تیری هانری.

گلهای بارسلونا : ساموئل اتوئو دقیقه 76 و بلتی دقیقه 81

گل آرسنال : کمپبل دقیقه 37

داور : تریه هوگ از نروژ ( اولین داور نروژی فینال لیگ قهرمانان )

تماشاگر : 77000 نفر  

درجه حرارت : 15 درجه سانتیگراد

رطوبت : 33 %

 

  آمار بازی:
کارت زرد : بارسلونا 2 – آرسنال 2
کارت قرمز : بارسلونا 0 – آرسنال 1  
شوت داخل چهارچوب : بارسلونا 9 – آرسنال 5  
شوت خارج از چهارچوب : بارسلونا 9 – آرسنال 3  
خطا : بارسلونا 20 – آرسنال 16  
کرنر : بارسلونا 3 – آرسنال 4  
آفساید : بارسلونا 1 – آرسنال 1  
مالکیت توپ ( زمان ) : بارسلونا 37 دقیقه و 55 ثانیه. آرسنال 21 دقیقه و 24 ثانیه
مالکیت توپ ( % ) : بارسلونا 64 % - آرسنال 36 %  

 

این قهرمانی رو به تمامی طرفداران تیم بارسلونا تبریک میگم و امیدوارم این قهرمانیها تداوم داشته باشه.

 

۳۳ تا عکس جدید به روز شده در تاریخ دوشنبه ۸/۳/۸۵  رو تقدیم شما دوستان میکنم. عکسها چون تعدادشون زیاده پس یه کم باید صبر کنید تا همه load بشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
آرش شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 04:09 ب.ظ http://arash-ahmadi410.persianblog.com/

سلام. من خیلی زود واسه قهرمانی آپ کردم و منتظر آپ تو بودم . آپ جالب و کامای بود . واقعا تعویص های ریکارد حرف نداشت اگر چه اشتباهاتشو جبران کرد . بارسا به حقش رسید و امیدوارم ساها جام اروپا رو ببره . به همه هواداران تیبریک میگم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد