F.C Barcelona Fan Club

به وبلاگ هواداران دو آتیشه تیم بارسلونا خوش آمدید My Email: fcbarcelonafanclub@gmail.com

F.C Barcelona Fan Club

به وبلاگ هواداران دو آتیشه تیم بارسلونا خوش آمدید My Email: fcbarcelonafanclub@gmail.com

گزارش بازی بارسلونا و ختافه

 

  خیز بلند بارسا به سمت قهرمانی

سه شنبه 1 فروردین 1385، هفته 29 لا لیگا، بارسلونا 3 – 1 ختافه، ساعت 11:30 شب به وقت ایران

بارسا با پیروزی قاطع 1-3 برابر ختافه و ایجاد فاصله 13 امتیازی با تیم دوم جدول, یک گام بلند دیگر به سمت فتح مجدد لالیگا برداشت و دو گل از اتوئو و یک گل از ژولی برای انجام این مهم, کافی به نظر می رسید.
پس از پنج دقیقه اول که تیم برند شوستر به شدت بارسلونا را تحت فشار قرار داد, بلوگرانا بازی روان و هجومی همیشگی خود را به نمایش گذاشتند و ختافه به هیچ وجه یارای مقابله با این سبک از فوتبال را نداشت.
گل دقیقه 4 بازیکن سابق بارسا, نانو برای ختافه یک برتری موقت به ارمغان آورد که با گل های ژولی و گلزن قهار بارسا, اتوئو, از بین رفت.

ریکارد در این دیدار زوج پویول و اولگوئر را در مرکز خط دفاع قرار داده بود که بلتی و جیو در دو طرف آنها قرار داشتند. کمی جلوتر تیاگو موتا, هافبک تدافعی کاتالان ها بود و دکو و فن بومل دو هافبک میانی بارسا بودند و در غیبت لارسن, ژولی به همراه رونالدینیو و اتوئو خط آتش بارسا را تشکیل می دادند. در همان 4 دقیقه اول شوک بر چیدمان جدید مدافعین بارسا وارد شد و ضربه سر نانو از بالای مدافعین بارسا, باعث شد حریف در همان ابتدا پیش بیفتد .

کاملا واضح بود که شوستر اکنون فقط به دنبال این است که فضا را از بازیکنان میانی بارسا بگیرد تا مانع از بازیسازی آنها شود ولی دکو با تکنیک بالای خودش مانع از رخ دادن این اتفاق شد و همین باعث شد که بارسا پانزده دقیقه بعد از پذیرفتن گل, آن را جبران کند. که البته در این بین ضربه زیبا و قوی ژولی با بد شانسی به تیر دروازه اصابت کرد.
پس از چند دقیقه بر خلاف روند بازی, کوتلو ضربه زیبایی را به سمت دروازه بارسا شلیک کرد که والدس را مجبور به واکنش کرد. پس از آن موتا و دکو رفته رفته, میانه میدان را در دست گرفتند و در دقیقه 22 بارسا کار را به تساوی کشاند. رونالدینیو با یک دید عالی توپ را به جیو پاس داد و او نیز یک سانتر زیبا توپ را برای ژولی فرستاد که ژولی نیز آن را به سمت دروازه حریف شلیک کرد.شاید اگر ضربه ژولی مستقیما به سمت دروازه می آمد, لوییس گارسیا می توانست توپ را مهار کند, ولی از بخت بد او توپ به مدافع ختافه یعنی آنیبال ماتیان برخورد کرد و تغییر جهت داد و وارد دروازه لوییس گارسیا شد تا همه چیز برابر شود.
البته اندکی پس از گل نیز لوییس گارسیا مجبور به نشان دادن واکنش شد. و پس از آنکه در اثر ضربه ایستگاهی زیبای رونالدینیو, اتوئو با او برخورد کرد, دروازه بان ختافه حدود چهار دقیقه بازی را متوقف کرد تا مداوا بر روی او انجام گیرد و پس از چهار دقیقه او توانست به بازی ادامه دهد و بازی مجددا دنبال شد.
در آغاز نیمه دوم, فرانک ریکارد, بلتی را با آندرس اینیستا تعویض کرد و این بازیکن جوان تا حد زیادی قدرت بازیسازی و تهاجمی بارسا را افزایش داد. پس از این تعویض, موتا به خط دفاع رفت و در کنار پویول زوج میانی خط دفاع بارسا را تشکیل داد. و اولگوئر نیز به سمت راست رفت.

با این وجود ختافه نشان داد که آنها هنوز هم می توانند برای بارسا خطر ساز باشند. در دقیقه 51 ضربه ایستگاهی پرنیا والدس را مجبور به انجام یک واکنش فوق العاده کرد. البته لحظاتی پس از آن بارسا توانست به گل دوم خود دست یابد و ساموئل اتوئو صدمین گل خود را در لباس بارسا و بیست و یکمین گل در این فصل از لالیگا را به ثمر رساند. این گل روی حرکات دکو, فن بومل،ژولی و سرانجام ضربه دقیق اتوئو به ثمر رسید تا او لوییس گارسیا را مغلوب خود سازد.

اینیستا که در روز رویایی خود به سر می برد، به بهترین وجه ممکن نبض حرکات میانی بارسا را در دست گرفته بود. در کنار او دکو به خوبی مانع از شکل گیری حملات ختافه می شد. این در حالی بود که ژولی،رونالدینیو و اتوئو کماکان تشنه گلزنی بودند. سرانجام این لحظه نیز در دقیقه 51 فرا رسید و رونالدینیو که این روز 26 مین سالگرد تولدش بود، یک پاس طلایی را برای اتوئو در پشت خط دفاع حریف فرستاد و او که با زیرکی از کمند تله آفساید حریف فرار کرده بود با لوییس گارسیا تک به تک شد و خود را دوگله و تیمش را سه گله کرد.

هفت دقیقه قبل از این گل سیلوینو به جای ون بومل به میدان آمد و جیو به میانه میدان رفت تا به توان تدافعی بارسا بیفزاید.
در نیم ساعت پایانی بازی، شاگردان ریکارد بازی را کنترل می کردند و رونالدینیو نزدیک بود با ضربه چیپ زیبا گلهای بارسا را به چهار برساند ولی نوک انگشتان دروازه بان حریف مانع از وقوع این مهم شد.
سرانجام بازی با همین نتیجه یعنی 1-3 به سود بارسا به پایان رسید ولی در اواخر بازی و در دقیقه 84 یک اتفاق بد برای بارسا شکل گرفت و آن دریافت کارت زرد توسط پویول بود که به این ترتیب وی پنج کارته شد و دیدار بعدی بارسا مقابل مالاگا را از دست داد و بنابراین در این بلبشوی مصدومیت مدافعین بارسا یک مشکل دیگر به مشکلات ریکارد اضافه شد. البته ریکارد بلافاصله رودری بازیکن جوان تیم دوم بارسلونا را بجای کاپیتان پویول وارد میدان کرد و در کنار موتا در قلب خط دفاع کاتالان

ها قرار داد که احتمالا همین ترکیب در دو بازی بعدی بارسا برابر مالاگا و بنفیکا ترکیب میانی خط دفاع بارسا را تشکیل خواهد داد.       منبع : iranbarca.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد