F.C Barcelona Fan Club

به وبلاگ هواداران دو آتیشه تیم بارسلونا خوش آمدید My Email: fcbarcelonafanclub@gmail.com

F.C Barcelona Fan Club

به وبلاگ هواداران دو آتیشه تیم بارسلونا خوش آمدید My Email: fcbarcelonafanclub@gmail.com

شمارش معکوس آغاز شد…

 

بالاخره بارسا به کسب بزرگترین افتخارنزدیک شد. بعد از 14 سال تحمل بارسا فرصت آن را دارد تا باردیگر معتبر ترین جام جاشگاهی جهان را مال خود کند. به یاد بیاور سالهای تلخی را که بارسلونا را کوچک می شمردند. به یاد بیاور وقتی که سینیور لاپورتا بر تخت ریاست نشست و با امضای یک قرار داد بارسا را از مردابی سهمگین نجات داد. به خاطر بیاور که سامی اتوئو و دکو بر لباس بارسا بوسه زدند و پویول بزرگ از زبان همه  سربازان قسم خورد که به احساسات هواداران و خواسته هایشان احترام گذارده و با تمام قوا در جهت تحقق آنها تلاش کنند. تیمی که از سرزمین فوتبال می آید .

فوتبال ناب را در استادوفرانس به نمایش خواهد گذاشت و ثابت خواهد کرد که فوتبال ناب بارسلونا بر همه چیره خواهد شد اگر چه دفاعی سنگی آرسنال را مقابل خود ببیند. به پاریس نگاه کن تجلیگاه قدرت و عظمت بارسلونای کبیر.
بارسلونا در حالی به فینال راه یافته که شرایط و موانع سختی را از پیش رو برداشته که میلان و چلسی بزرگترین آنها بودند و در آن سو آرسنالی ها هم رئال و یووه را به زانو درآوردند. بارسلونا در خارج از خانه استثنایی بوده. درست است که لمان قریب به 10 بازی است که دروازه ی آرسنال را از لغزش محافظت کرده اما بدانید بارسا در بازی هایی که در خارج از نیوکمپ انجام داده فقط یکبار دروازه اش را باز شده دیده و آن هم توسط تیاگو موتا و در استمفورد بریج بوده! آمار و تجربه نشان می دهد که بارسا سراسر حمله خواهد بود و آرسنال یکپارچه دفاع!اما هرگز این طور نیست.

 

آنالیز :
در اینکه سنگربان دوتیم ویکتور والدس و لمان هستند شک نکنید مگر اینگه اتفاق خاصی از جمله مصدومیت گریبانگیرشان شود. والدس اکنون می تواند ادعا کند که مرد شماره ی یک کاتالان هاست. تجربه بر سایر ویژگی هایش افزوده شده و دیگر از والدس متزلزل خبری نیست. در آن سمت لمان هم در چند ماه اخیر در بهترین فرم خود بوده و گلزدن به او بسیار دشوار به نظر می آید
.
کمربند خط دفاعی آرسنال در این تورنمت عالی بوده جدا از کولو توره و سندروس - سول کمپل هم در شرایط خوبی به سر می برد. این خط به کمک گیلبرتو سیلوا قدرتی چند برابر می گیرد. در آن سو پویول و مارکز بسیار سر حال هستند و احتمال حضور اوله گوئر و جیو در دوطرف شان بسیار بالاست. البته این تصمیم به عهده ی رایکارد است ولی بعید به نظر می رسد در چنین بازی حساسی از بلتی یا سیلوینیو آن هم از ابتدا استفاده کند. ادمیلسون هم در چند ماه اخیر بسیار عالی ظاهر شده و به احتمال فراوان هافبک دفاعی بارسا خواهد بود.
هافبک های آرسنال متشکل از سسک فابرگاس - پیرس و احتمالا لیونگبرگ خطر ناک به نظر می رسد. باید دید عکس العمل رایکارد در قبال این خط چیست زیرا بزرگترین علامت سوال در مورد چیدمان خط هافبک بارساست. حضور دکو محتمل است اما رایکارد باید از بین فن بومل - انیستا و ژاوی یکی را انتخاب کند. فن بومل به دلیل داشتنه قدرت بدنی موثر به نظر می رسد . ژاوی هم که در بازی با سویا عالی بود ولی بازی کردن اش آن هم از ابتدا کمی غیر قابل انتظار است.اما انیستا می تواند گزینه ی خوبی باشد.او اکنون از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است و فهم بالایی از فوتبال دارد.
خیلی ها قدرت هجومی آرسنال را مختوم به هانری می دانند ولی خوزه آنتونیو ریس هم بسیار زهر دار است. احتمالا در زمانی که آرسنال نیاز داشته باشد فن پرسی هم وارد میدان خواهد شد که اتفاقا او هم عنصری سریع و خطرناک است. اما اوج قدرت بارسا به قدرت تهاجم اش است. خطی که بارسایی ها به آن می نازند. رونالدینیو و اتوئو را خواهید دید اما در اذهان همه سوالی پا برجاست. لیونل مسی یا ژولی؟ آخرین اخبار حاکی از آن است که مسی به تمرینات تیم اصلی برگشته و ممکن است رایکارد بخواهد آرسنال را هم مثل رئال نقره داغ کند و این اعجوبه را از ابتدا به میدان بفرستد. اگر این اتفاق رویایی رخ دهد بعید به نظر می رسد که آرسنالی ها بتوانند در مقابل حملات وحشتناک بارسا کمر راست کنند. مسی می تواند ستاره ی بارسا در فینال باشد. در صورتی که او به این بازی نرسد بارسلونایی ها باید دعا کنند که ژولی در روز خوب خودش به سر ببرد وگرنه بارسا با مشکل روبه رو خواهد شد. از طرفی ساموئل اتوئو می خواهد با بازکردن دروازه ی آرسنال به ناکامی های شخصی اش در چند ماه اخیر خط بطلان بکشد و برای تحقق این امر چشم به پاس های طلایی برادر خود رونالدینیو دارد.

 


درگیریهای جذاب
پویول - هانری: هانری غیر قابل کنترل است. اما نه. اگر نگاهی به کارلس پویول بیاندازیم خواهیم دید که او کابوس تمام مهاجمان بوده. هانری در مقابل پویول شب سختی را تجربه خواهد کرد و البته بالعکس!

اوله گوئر - ریس: اوله گوئر به کمال نزدیک می شود ولی تجربه خاطرات نگران کننده ای را به یاد ما می

اندازد. او در مقابل با عنصر های سرعتی ضعف داردو این امر را به وضوح در دو دیدار با اتلتیکو مادرید و در برابر پتروف نشان داد.ریس بسیار خطرناک است.

دکو- گیلبرتو : گیلبرتو بسیار کند است و در مواقعی که نتواند حریف را کنترل کند دست به دامان خطا می شود. به نظر می رسد دکو با این وضعیت موجود تاکتیکی مشکلی در مقابل او نداشته باشد.

رونالدینیو_ ؟ : جالب ترین نکته اینجاست. حقیقتا او با چه کسی؟ هر چهار مدافع آرسنال با او روبه رو هستند. جدا از اینها و با تحرکی که این سوپر استار برزیلی بارسلونا دارد باید او را با هافبک هایی چون فابرگاس و گیلبرتو نیز درگیر دانست. چه کسی است که بتواند او را مهار کند؟

برگ برنده
تا قبل از بازی هانری برگ آرسنال است و رونالدینیو برگ بارسا. اما اگر فقط و فقط یک نفر دیگر بخواهد در سطح این دو برای تیم اش مثمر ثمر باشد بدون شک لئو مسی است.

                                                                         منبع : iranbarca.com

 

نظرات 3 + ارسال نظر
سپهر سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 11:20 ق.ظ http://www.lampard-cfc.mihanblog.com

سلام
منم لینکتو گذاشتم
من خوشحال می شدم بازیرو پیش بینی می کردی

متین پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 03:51 ب.ظ http://www.matintanha.blogfa.com

salam
piroozie barca ro tabrik migam
ta bad

مدیار جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 05:31 ب.ظ

قهرمانی بارسا رو بت تبریک می گم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد